هشتمین خورشید ولایت

هشتمین خورشید ولایت
امام رضا (ع)
 

alt

 

سراسر مدت سی و پنج سال امامت امام موسی کاظم (علیه السلام) با حوادث و فراز و نشیبهای

سیاسی آمیخته بود. بیشتر زندگانی ایشان در زندانهای هارون الرشید سپری شد. امام رضا)علیه

السلام) در تمامی مدتی که امام کاظم (علیه السلام) زندانی بودند دستیار و پشتوانه استوار پدر در

حوادث سیاسی فرهنگی بودند. شریک غم ها و رنج های پدرشان بودند هرگز در برابر قدرت طلبان هوس

باز، خودشان را تسلیم نکردند. ایشان  راه پدر را ادامه دادند و مردم را به شدت از یاری رساندن و کمک

به خلفای طاغوتی دور می کردند. چون امام کاظم علیه السلام بیشترعمرشریف شان درزندان ها سپری

شد، امام رضا علیه السلام به عنوان فرزند ارشد مسئوول نگهداری خانواده ایشان بودند ، ایشان دراین

مدت طوری ازخانواده شان مراقبت کردند ،که اجازه ندادند کسی به آنها بی احترامی کند،  نهایت احترام

را به آنها می گذاشتند وخطرات دشمنان را ازآنان دور می کردند. علاقه حضرت به خانواده شان درمحبتی

که به امام جواد علیه السلام داشتند نیز قابل ملاحظه است .قبل از تولد امام جواد علیه السلام فردی به

امام رضا علیه السلام  می گوید شما کودکان را دوست دارید پس از خداوند بخواهید که پسری به شما

عطا کند . حضرت فرمودند : خداوند پسری به من خواهد داد که  وارث من می شود هنگامی که ابا جعفر

علیه السلام متولد  شدند ، حضرت درطول شب گهواره ایشان را حرکت می دادند وبا او بازی می کردند.

امام فرزند شان را آن قدر دوست می داشتند که شب را نمی خوابیدند وگهواره امام جواد علیه السلام را

حرکت می دادند. به ایشان عرض شد آیا مردم با پسرانشان چنین رفتار می کنند؟ حضرت فرمودند :این پسرمانند عامه مردم نیست به دنیا آمدن و رشد نمودن او مانند ولادت پدران پاکش است.1  رفتارامام با

فرزندشان امام جواد علیه السلام آن قدر محبت آمیز وتوام با احترام بود که ایشان را به نام صدا نمی زدند

بلکه بیشتر با کنیه مورد خطاب قرارش می دادند. به عنوان مثال می فرمودندابوجعفر برای من نوشته است و من برای ابوجعفر نوشتم. »2 به این ترتیب می خواست ایشان را احترام وتمجید کنند.   نمونه

دیگر علاقه و وابستگی امام رضا علیه السلام ، محبتی بودکه به حضرت معصومه ( علیه السلام)داشتند. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 12 آذر 1391 ] [ 6:36 ] [ مهران ] [ ]
درباره وبلاگ

من یه کرد هستم و به کرد بودنم افتخار میکنم،این وبلاگ رو به خاطر علاقم به امام رضا(ع) درست کردم،امیدوارم یک روز این افتخار رو کسب کنم که برم پابوس امام رضا(ع) راستی به وبلاگ من خوش اومدید نظر یادتون نره
نويسندگان
آخرين مطالب